Handelsbetingelser


Kaffekanden
Nygade 4d
8600 Silkeborg
TLF: +4522382327
CVR: 27866425

Betaling

Kaffekanden modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Kaffekanden benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Kaffekanden’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 3-5 hverdage.

Kaffekanden afsender varer med følgende: Afhentning, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.


Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.


Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Gavekort

Gavekort købt på www.kaffekanden-silkeborg.dk er et fysisk gavekort og ikke et digitalt gavekort. Gavekort kan udelukkende benyttes i vores fysiske Café beliggende Nygade 4D, 8600 Silkeborg.

Det er ikke et krav, at du benytte hele dit gavekorts saldo på en gang. Gavekortets saldo vil blot løbende blive opdateret.

Gavekort bestilt med “Lokal afhentning”: For udlevering af dit gavekort i caféen, skal du kunne fremvise ordrebekræftelse, samt gyldigt og retvisende billede-ID.

Gavekort er som udgangspunkt personligt, og kan kun benyttes sammen med fremvisning af gyldigt og retvisende billede-ID

Såfremt gavekortet skal gives i gave, skal navnet på modtageren skrives i kommentaren til ordren. 

Fortrydelsesret

Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt i vores webshop da varen er af sådan art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret.

Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Kaffekanden at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Kaffekanden i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Kaffekanden dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Kaffekanden
Nygade 4d, 8600 Silkeborg

TLF: +4522382327

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Kaffekanden, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Kaffekanden og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Kaffekanden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Kaffekanden er: Vibeke Johansen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Kaffekanden har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kaffekanden@yahoo.com.

Cookies
På https://kaffekanden-silkeborg.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://kaffekanden-silkeborg.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Kaffekanden’s hjemmeside.

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: kaffekanden@yahoo.com samt hjemmesiden du har købt varen på.